REKLAM AJANSI SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 - TARAFLAR
-
.................................................................... (bundan
böyle "Reklamveren" olarak
anılacaktır)
Adres :
İletişim Bilgileri :
- ……………………………………………. (bundan böyle "Ajans" olarak anılacaktır.)
Adres :
İletişim Bilgileri :
MADDE 2 - AJANS TANIM
VE SÖZLEŞME KONUSU BÖLGE
Reklamveren iş bu sözleşme ile ve bunun esas ve koşullan
çerçevesinde. Ajans'ı perakende mağazacılık sektöründe kitlesel ve
kişiselleştirilmiş mecralardaki reklam faaliyetlerini yürütmesi amacı ile tek
yetkili reklam ajansı olarak tayin eder.
Sözleşme konusu bölge Türkiye Cumhuriyeti sınırlan olup, bu
sözleşme hükümlerinin başka ürünler veya başka ülkelere genişletilmesi ancak
tarafların yazılı anlaşmasıyla mümkündür.
MADDE 3 - TARAFLARIN
YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Ajans, Reklamveren ile tam bir işbirliği içinde çalışmayı,
verdiği hizmetin kalitesini korumak ve yükseltmek için her türlü çabayı
göstermeyi, Reklamveren'in onayı olmaksızın perakende mağazacılık sektörü
ürünleriyle doğrudan rakip durumda olan başka ürünlerin tanıtımını yapmamayı;
Reklamveren ise. sözleşme kapsamı doğrultusunda Ajans'la her alanda işbirliği
yapmayı ve hizmetin yürütülmesinde Ajans'ı tek sorumlu olarak görmeyi kabul ve
taahhüt eder.
MADDE 4 - DOĞRULUK VE
TAMLIK
a) Kendi organizasyonu, ürünleri, hizmetleri ve sektörü ile
ilgili Ajans'a vermiş olduğu bilgilerin doğruluğu ve tamlığından Reklamveren
sorumludur. Doğrudan ve dolaylı olarak Reklamveren'in organizasyonu, hizmet,
ürün ve sektörü ile ilgili bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için iş bu
Sözleşme kapsamında Ajans tarafından hazırlanan reklam, promosyon ve tanıtım
hizmetleri ve diğer materyalleri kontrol etmek Reklamveren'in
sorumluluğundadır.
b) Bu madde ile ilgili olarak;
- Ajans tarafından Reklamveren için tasarlanan, hazırlanan
ve üretilen reklam, tanıtım ve promosyon faaliyetlerinde yer alan
Reklamveren'in organizasyonu, ürünleri, hizmetleri, sektörü ve rekabet içinde
olduğu ürün ve servislerin yanlış ve yanıltıcı olması,
- Reklamveren'in ürünlerinin ve servislerinin hatalı olması
sebepleri ile Reklamveren'e karşı bir takip yapılması veya dava açılması
neticesinde Ajans'ın bir zarara uğraması veya sorumlu olması durumunda
Reklamveren, bütün borç ve masraflarda Ajans'ı ari tutmayı ve tüm zarar, ziyan
ve masrafları Ajans'a tazmin etmeyi kabul eder.
MADDE 5 - REKLAMDA
DÜRÜSTLÜK
Reklamın topluma ve tüketiciye karşı ortak sorumluluğunu
taşıyan Reklamveren ve Reklam Ajansı olarak taraflar, kurulmuş özdenetim
mekanizmasını destekler. Uluslararası Reklam Uygulama Esaslarına uymayı ve bu
esaslara dayanarak verilmiş Reklam Denetim Kurulu kararlarına saygılı olmayı
taahhüt eder. Bu anlayış içinde, Reklamveren ürün veya hizmeti hakkında
Ajans’ına her türlü bilgi ve veriyi sağlar, Reklam Ajansı da bu verilere dayalı
doğru ve dürüst reklam üretir.
MADDE 6 - GİZLİLİK
Ajans, Reklamveren'in kendisine vermiş olduğu satış, reklam,
ürün geliştirme ve araştırma faaliyetleri ve planlarını yansıtan rakamlar ve
diğer bilgiler de dahil olmak üzere tüm yazılı veya sözlü bilgilerin gizli
belgeler olduğunu kabul eder ve tüm bilgileri, dokümanları, veri ve know howı
daima gizli tutar ve bunun için tüm tedbirleri alır.
MADDE 7 - SİGORTA,
MÜCBİR SEBEP VE İHTAR HÜKÜMLERİ
Reklam ürünlerinin, özellikle filmlerin özelliğine göre
gerekli olan sigortaların (ör; filmlerin hammaddelerinin kullanılamaz hale
gelmesine karşın "Negatif Filmler Sigortası", sette çekim süresince
bulunacak şahısların iş kazalarına karşı korunmaları için "Ekip
Sigortası", açık hava çekimlerinde hava koşullarının bozması sebebiyle
iptal ve/veya ertelemelere karşın "Hava Muhalefeti Sigortası"
vb.(şirket ve/veya sanatçı tarafından yaptırılmasının takibinin ajansın
sorumluluğunda olacağını ve sigorta prim giderlerinin reklam verenin onayına
sunulan filmin bütçesine ve/veya maliyetine dahil edileceğini ajans kabul ve
taahhüt eder. Söz konusu sigorta tipleri, reklam ürünlerinin özellikle
filmlerin, yalnızca yapım süresince uğrayacağı fiziksel zararları
karşılamaktadır. Reklam veren herhangi bir sebepten dolayı ve/veya yalnızca
bütçede indirim yapmak amacıyla, söz konusu sigorta maliyetinin bütçe kalemleri
arasından çıkarılmasını istediği takdirde ajans, reklam vereni bu konuda
uyarmayı da aynı şekilde kabul ve taahhüt eder. Bu durumda reklam veren tercihi
halen söz konusu sigorta maliyetinin bütçe kapsamı dışına alınması şeklinde
ise, ajans ve/veya şirket ve/veya sanatçı oluşabilecek herhangi bir sorundan
dolayı mesuliyet kabul etmezler.
Önlenemez ve uzun süreli ve sözleşme konusu edimin ifa
edilmesini doğrudan etkileyen veya sözleşmenin asli amacını ortadan kaldıran
bir mücbir sebebin varlığı halinde taraflar derhal ihbarda bulunarak avans
olarak aldıkların ve yaptıklarını, yapılan masraflar mahsup edilmek koşulu ile
iade ederek sözleşmeyi fesheder ve taraflar hiçbir suretle tazminat veya cezai
şarta müstelzim olmazlar.
Reklamveren ajansa on beş gün öncesinden ihtarda bulunarak
ek süre vermeksizin işbu sözleşmeyi feshedebilir. Bu fesih halinde, Reklamveren,
ajansa hangi nam altında olursa olsun bir tazminat ödeme yükümlülüğünde
değildir.
MADDE 8 - AJANS
HİZMETLERİ
Ajans, Reklamveren'in ürün ve hizmetlerinin reklam
faaliyetleri ile ilgili olarak aşağıda belirtilen hizmetleri verir.
a) Reklamveren'in işini, ürünlerini ve hizmetlerini
inceleyerek reklam ve tanıtım stratejileri geliştirmek,
b) Reklam faaliyetlerini belirlemek, planlamak, reklam filmi
ve kampanyaları oluşturmak ve önermek,
c) Reklam medyaları için metinler, grafikler, taslaklar,
radyo, TV reklamları için film ve senaryolar hazırlamak,
d) a, b ve c şıkkında belirtilenleri üretmek,
e) Veri tabanı oluşturmak ve/veya varolan veri tabanı
yönetim stratejileri geliştirmek ve uygulamak,
f) Satış promosyonlarının tasarımı ve üretimi ve bu amaçla
her türlü materyal katalog, broşür, satıcı ve eğitmen filmleri ve diğer benzeri
materyalleri tasarlamak ve üretmek,
g) Medya stratejisi oluşturmak,
h) Medya satın alma kuruluşu yolu ile medya planları
oluşturmak ve medya satın almak,
i) Medya satın alma kuruluşu yolu ile kampanya bitiminde
medya performans değerlendirmesi yapmak,
j) Medya kuruluşu yolu ile rakip analizleri değerlendirmesi
yapmak (genel iletişim stratejileri, medya harcamaları vs.).
MADDE 9 - DİĞER
İLETİŞİM HİZMETLERİ
Ajans, Reklamveren in talebi üzerine bunlarla sınırlı
olmamak kaydı ile aşağıda belirtilen diğer iletişim hizmetlerini de verebilir.
Bu hizmetler karşılığında Ajans'ın alacağı ücret proje öncesi Reklamveren'e
onaya sunulur.
a) Her türlü araştırma yapmak, Reklamveren'in ürünleri veya
bu ürünlerle rekabet içinde bulunan ürünler, tüketici eğilimleri ve
tüketicilerin bu ürünlere ilişkin tutumları ile ilgili çalışmalar yapmak,
çeşitli gruplar ile röportaj yaparak kalitatif araştırma ve kantitatif analiz
yapmak,
b) Doğrudan ve telefonda pazarlama hizmeti vermek (Kişiye
özel promosyon tasarlamak ve bunun dağıtımını yapmak, telefonu kullanarak
doğrudan pazarlama faaliyetlerini desteklemek),
c) Web Sitesine yönelik strateji, danışmanlık, içerik
hizmeti vermek, programlama ve tasarım hizmeti vermek ve üretmek,
d) Markalar veya çeşitli konularda halkla ilişkiler hizmeti
vermek (Basın bültenleri, özel makaleler, bildiriler ve Reklamveren'in çeşitli
topluluklarda temsil edilmesi gibi tanıtım hizmetleri),
e) Satış ve diğer Reklamveren ile ilgili toplantıları
organize etmek ve yürütmek, ticari ve sınai sergi ve fuarlar için materyal
tasarlamak ve hazırlamak.
MADDE 10 - ONAY
Ajans, reklam faaliyetleri için Reklamveren'in genel onayını
aldıktan sonra aşağıdaki her bir çalışmayı özel onaya sunar.
a) Reklam metni, tasarım, grafik modeller, storyboard
ve/veya senaryo,
b) Zaman, yer, bütçe ve ödeme planını kapsayan medya
planlan,
c) Reklamın çeşitli kalemlerine ilişkin (Üretim, tasarım,
uygulama, baskı vs.) üretim maliyet tahminleri.
Yazılı onayı olmadan yapılan ve üretilen işlerden
Reklamveren sorumlu değildir.
MADDE 11 - YETKİ
a) Baskılı işlerde metin, tasarım ve tasarım bedeli ile
birlikte ödeme planının onaylanması, orijinal hazırlama ve ilgili çalışmaları
yapma (foto çekimi vs.) konusunda Ajans'a yetki verir. Orijinalin ve tahmini
üretim maliyetinin onaylanması ile baskıya geçme yetkisini kazandırır.
b) Televizyon, sinema ve radyo senaryolarının tahmini film
yapım maliyeti ve ödeme planını ile birlikte onaylanması, yapım kontradan ve
oyuncular ile sözleşme yetkisini, ses kaydı ile birlikte filmlerin ve yayın
programının onaylanması ile onların yayın yetkisini Ajans'a verir.
c) Basın kampanyalarının mecralardaki zamanlamaları, maliyet
tahminleri, ödeme planı ve ilanların onaylanması ile, Ajans ile mecralarda yer
ayırtma ve ilanların yayınlanması konusunda gerekli düzenlemeleri yapma
yetkisini kazanır. Ajans, mecra tarifeleri veya koşul 1 arında yayın
organlarınca yapılan herhangi bir değişikliği Reklamveren'e zamanında bildirir.
d) Diğer işlerde (tabela, hediyelik vs.) tasan m ve/veya
örnek ve tahmini maliyetin ve ödeme planının onaylanması üretim/satın alma
konusunda Ajans'a yetki verir.
c) Diğer iletişim hizmetleri kapsamına giren projelerin
bütçelerinin ve/veya tasarım/içeriklerinin onaylanması üretim/satın alma
konusunda Ajans'a yetki verir.
MADDE 12 - ÜCRET VE
KOMİSYONLAR
Ajans komisyon oram tüm mecralarda net % … 'dur. Bu bedele
medya satın alma ve planlama komisyonu dahil değildir.
a) Basın
Yerli, yabancı dergi ve yabancı basında yayınlanan ilanlar %
… Ajans komisyonu eklenerek fatura edilir. Ajans, üzerinden komisyon aldığı
ilanların hazırlanması için yapacağı yaratım çatışmalarına karşılık bir tasarım
bedeli talep etmez. Yayın organının geçerli bir tarifesinin olmadığı durumlarda
(okul yıllıkları gibi) Ajans, yapım ve prodüksiyon giderlerine ek olarak Ajans
Geçerli Reklam Fiyat Listesi baz alınarak % … indirimli olarak hazırlanmış olan
ücretleri uygular. Bu çalışmalar gerçekleştiğinde uygulama, uyarlama, orijinal
hazırlık ve tasarım bedelleri bir servis ücreti ya da komisyon eklenmeksizin
olduğu gibi, prodüksiyon giderleri ise % … Ajans komisyonu eklenerek fatura
edilir. Ajans, yayın organlarından aldığı tüm ek indirimleri Reklamveren'e
intikal ettirir.
b) Radyo
- Yapım
Ajans, yapım bedelleri (stüdyo, dublaj vs.) üzerine % … komisyon
ekleyerek Reklamveren'e fatura eder.
- Yayın
Ajans, yayın kuruluşuna ödediği yayın ücreti üzerine % … komisyon
ekleyerek Reklamveren'e fatura eder.
Yayınlanacak olanlar için senaryo tasarım ve yazım ücreti
alınmaz. Reklamveren, senaryo metin onayını verdikten sonra yayını iptal
ederse. Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli olarak
uygulayarak tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını Reklamveren'e
fatura eder.
c) Televizyon ve Sinema
- Yapım
Televizyon ve sinema için hazırlanacak film senaryolarından,
çekim yapılacak olanlar için senaryo ücreti alınmaz. Filmin yapım giderleri
(storyboard, ham film, film, kopya baskılar, rejisör, kameraman, oyuncu, spiker
ve seslendirme ücretleri, dekor, yer kirası vs.) % … komisyon eklenerek fatura
edilir. Reklamveren, senaryo metin onayını verdikten sonra yayını iptal ederse,
Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli olarak uygulayarak
prodüksiyon, tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını Reklamveren'e
fatura eder.
- Yayın
Yayın kuruluşlarına veya sinema reklamları dağıtım
şirketlerine ödenen net yayın ücreti Reklamveren'e % … komisyon eklenerek
fatura edilir. Bu oran yurt dışı yayınlar için de aynen geçerlidir.
d) Outdoor
Outdoor ile ilgili yapım giderleri ve net yayın bedellerine %
… eklenerek fatura edilir. Reklamveren, tasarım, üretim onayını verdikten sonra
yayını iptal ederse. Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli
olarak uygulayarak prodüksiyon, tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını
Reklamveren'e fatura eder.
e) Basılı Malzeme ve Diğer İşler
Broşür, pankart, poster, takvim vb. her türlü basılı malzeme
üretiminde; kâğıt, baskı, film, fotoğraf vs. giderlerine % … Ajans komisyonu
eklenir.
Yaratıcı çalışma bedeli için Ajans geçerli Reklam Fiyat
Listesi üzerinde belirtilen tasarım ve uygulama bedelleri üzerinden % … indirim
yapılarak fatura hazırlar. Malzeme bir yaratıcı çalışmayı gerektirmiyor ve
yalnızca satın alma üstleniliyor ise bu durumda yaratıcı çalışma ücreti söz
konusu değildir. Ancak satın alma işinde bir araştırma söz konusu ise araştırma
giderleri % … komisyon eklenerek fatura edilir. Ajans, işin gerçekleştirilmesi
için herhangi nihai bir servis gerektiğinde (postalama, sevkıyat gibi) bu
hizmetler için yaptığı doğrudan ve dolaylı tüm harcamaları % … komisyon ilavesi
ile fatura eder.
f) Reklam stratejilerine temel teşkil edecek verileri
sağlamak üzere yapılması gereken pazar araştırmaları, tüketici davranıştan ve
ürün kabulü gibi araştırma projelerinin maliyeti, bu faaliyet Ajans veya bir
araştırma kuruluşu tarafından yürütülse de, Reklamveren tarafından karşılanır.
Araştırma Ajans'ın sorumluluğunda yürütülürse maliyete % … komisyon eklenir.
g) Ajans, faturalara esas teşkil eden resmi belgeleri, dilediği
anda Reklamveren'e göstermek ile yükümlüdür.
h) Ajans, kesin siparişi verilmiş, Ajans tarafından
hazırlanmış ve Reklamveren tarafından kabul edilmiş reklam kampanyaları, basılı
malzeme ve diğer işlerin herhangi bir nedenle gerçekleşmemesi halinde, bu
konuda yapılmış bulunan tüm çalışmaları yapım ve prodüksiyon giderlerini,
geçerli Ajans Fiyat Listesi üzerinde belirtilen tasarım, uygulama bedellerini %
indirimli olarak Reklamveren'e fatura eder.
i) Reklam yayın ücretinin mal karşılığında ödenmesi (barter)
söz konusu olduğunda, Ajans'ın gelirinde bir azalmaya meydan verilmemesi için,
barter net bedeli üzerine % … komisyon eklenerek ya da proje bazında ücret
esasına göre çalışır.
MADDE 13 - BONUS
Reklamveren'in Ajans çalışmalarını değerlendirmesi
doğrultusunda, yıl sonuna kadar harcanmış olan net bütçenin % … 'inin Ajans'a
basan payı olarak verilip verilmeyeceği Reklamveren tarafından belirlenecektir.
MADDE 14 - FATURALAMA
Ajans;
a) Basın faturaları m yayından sonra,
b) Baskı ve diğer işlerin faturalarım teslimden sonra.
c) Radyo yayın faturalarını yayın tamamlandıktan sonra,
d) Diğer hizmet faturalarını işin tamamlanmasından sonra,
e) Televizyon yayın faturalarını yayın bitiminden sonra,
sunar.
MADDE 15 - ÖDEMELER
Reklamveren, Ajans ve Medya arasındaki parasal ilişkiler iki
temel prensibe dayanır. Bunlar:
i. Ajans kendi hizmetini finanse eder, müşterinin reklamını
finanse etmez,
ii. Yasalar karşısında, medya ödemeleriyle ilgili tüm
sorumluluk Ajans'a aittir.
Bu nedenle, Ajans’ın mecralara ve matbaa vb. diğer üretici
firmalara olan parasal yükümlülüğünü zamanında yerine getirebilmesi için, Reklamveren'in
Ajans'a zamanında ödeme yapması zorunludur.
Reklamveren TV yayın ve yapım bedellerini ödeme planına
uygun olarak peşin. Basın ve Radyo ile ilgili yayın bedellerinin yayın
tarihinden itibaren, yapım bedellerinin ise işin faturalanmasını takiben … gün
içinde nakden, outdoor ile ilgili yayın ve yapım bedellerini peşin, fotoğraf
çekimi ile ilgili yapım bedellerinin % …'sini bütçe onayında nakden, bakiyesini
iş bitim tarihinden itibaren … gün içinde nakden, … partiler aracılığıyla
gerçekleştirilen yapım bedellerini ise bütçe onayında % … nakden ve proje teslim
tarihinde % … nakden ödemeyi taahhüt eder.
Reklamveren, kabul edilmeyen ve yayına uygun bulunmayan
reklam, eğitim ve prodüksiyon giderleri için ajansa ödeme yapmaz.
MADDE 16 - VERGİLER
Yukarıda sayılan hizmet ve reklam materyallerinin tabi
olduğu mevcut ilan ve reklam vergilerinin mükellefi Reklamveren olduğu için
Ajans kanalı ile yatırılsa bile, bunlar üzerinden ajans komisyonu alınmaz.
MADDE 17 -
DEĞİŞİKLİK, DÜZELTME VE İPTALLER
a) Reklamveren, medya planları veya yürürlükteki çalışmalar
konusunda herhangi bir değişiklik, düzeltme, iptal ve erteleme isteğinde
bulunduğunda Ajans, mecralar ve aracılar ile olan akitlerinden doğan
zorunluluklarına uygun olarak, bu isteği yerine getirmeğe çalışır. İptali
mümkün olmayan durumlarda Reklamveren bütün borç ve masraflarda Ajans'i ari
tutmayı ve tüm masrafları Ajans'a tazmin etmeyi kabul eder.
b) Ajans tarafından hazırlanmış, Reklamveren tarafından
değerlendirilerek yönlendirilmiş ve belirli bir seviyeye getirilmiş ve/veya
kesin siparişi verilmiş reklam kampanyaları, basılı malzeme ve diğer işlerin
gerçekleşmemesi halinde. Ajans bu konuda yapılmış bulunan tüm çalışmaların
tasarım, yapım ve prodüksiyon giderlerini komisyonu ile birlikte Reklamveren'e
fatura eder.
c) Reklamveren'in story board'u onaylamasından sonra Ajans'
in gerçekleştirilmekte olduğu bu reklam kampanyasına ait hazırlamış veya kesin
siparişlerini vermiş olduğu film, video ve diğer benzeri malzemeler incelenmesi
için Reklamveren'e sunulduğunda, Reklamveren'in daha önceden onaylanmış olduğu
story board ve/veya toplantılarda görüşülerek yazılı hale getirilmiş filmin
içeriği ile ilgili kararlar harici bir değişiklik istemesi durumunda
Reklamveren değişiklik ile ilgili maliyetleri Ajans'a öder. Ancak, Ajans'ın
verdiği hizmetin daha öncede onaylanan story board'a ve/veya yazılı hale
getirilmiş toplantı notu kararlarına uygun olmaması nedeni ile, Reklamveren'in değişiklik
talep etmesi durumunda bu değişiklik ile ilgili maliyetler Ajans tarafından
ödenir. Reklamveren; iptal ve düzeltme nedeni Ajans'tan kaynaklanmadıkça,
Ajans'ın iş bağlantılarından doğan harcama ve yükümlülüklerini karşılamayı
kabul ve taahhüt eder.
MADDE 18 - FİKRİ
HAKLAR
Bu sözleşmenin süresi boyunca Ajans tarafından Reklamveren
için üretilmiş, yaratılmış, geliştirilmiş her türlü fikir, slogan, film, radyo
reklamları ve benzeri eser niteliğindeki her türlü yapımın sahibi Ajans'tır. Bu
sözleşmenin yürürlüğü süresince kullanım hakkı ajans komisyonu veya ücret
karşılığında Reklamveren'e devredilmiştir.
Reklamveren iş bu sözleşmenin sona ermesinden sonra Ajans
tarafından üretilen, yaratılan, geliştirilen her türlü fikir, slogan, film,
fotoğraf, basın ilanı, radyo spotları ve billboard vb. kullanması durumunda,
Ajans'a sözleşmede belirtilen komisyonları öder veya anlaşılan telif ücretini
ödeyerek telif hakkını satın alır. Telif haklarının satın alınması durumunda,
bu haklar, sözleşme konusu bölge olan Türkiye Cumhuriyeti sınırlan için geçerli
olup, bunların sözleşme konusu bölge dışında kullanımı ancak tarafların
anlaşması ile mümkün olur.
Ajans, Reklamveren'in önceden vereceği karar doğrultusunda
ve belirleyeceği ödeme miktarı içerisinde Reklamveren'in reklam faaliyetlerinde
kullanılan üçüncü şahıslara ait her türlü ürün, eser ve çalışmanın telif
hakkını Reklamveren adına satın alır. Bu gerçekleşmediği takdirde Ajans durumu
Reklamveren'e bildirir. Reklamveren, üçüncü şahıslardan telif hakkını satın almamışsa,
üçüncü şahıslara ait ürün ve çalışmaları iş bu sözleşmenin sona ermesinden
sonra kullanması, çoğaltması, basması, yayın yapması vs. durumunda, Reklamveren
üçüncü şahıslara gerekli ödemeyi yapmayı kabul ve taahhüt eder.
Madde 17 hükümleri iş bu sözleşmenin sona ermesinden sonra
geçerli olacaktır.
MADDE 19 -
MALZEMELERİN VE SÖZLEŞMENİN DEVRİ
Reklamveren malzemeleri satın almışsa, mecralara teslim
edilmiş olanlar dışındaki reklam malzemesi, bu sözleşmenin sona ermesi üzerine
Reklamveren'e iade edilir. Sözleşmenin yürürlükte kaldığı süre boyunca bu
malzemeler Reklamveren'in kabulü halinde Ajans tarafından … yıl saklanır, sonra
tarafların anlaşması üzerine Reklamveren'e iade edilir.
Sözleşme sona erdiğinde, cari hesap bakiyesinin Reklamveren
tarafından ödenmiş olması kaydı ile, mecralarda ayrılan yer veya süreler ile
üçüncü şahıslara verilmiş olan siparişler, yapılan bağlantılar ve sözleşmeler
ile bunlardan doğan hak ve yükümlülüklerin devredilmesi konusunda Ajans her
türlü işbirliğini taahhüt eder.
Söz konusu devir nedeni ile doğacak masraflar Reklamveren
tarafından ödenir. Reklamveren, söz konusu malzemelerin bedellerini ödeyip
satın almamışsa, bu malzemelerin kullanılması durumunda Reklamveren, Ajans'a
Madde 10'da belirtilen komisyonu ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 20 - SÖZLEŞME
SÜRESİ
Bu sözleşme, ilk paragrafında yazılı olan …/ …/ … tarihinde
yürürlüğe girer ve bir yılın sonunda .../ …/ … tarihinde sona erer. Ancak
taraflardan birinin sözleşmenin bitiş tarihinden … gün önce sözleşmeyi sona
erdirdiğine dair yazılı bir ihbarda bulunmadığı sürece sözleşme yürürlükte
kalır.
Reklamveren, yukarıda belirtilen şekilde sözleşmenin sona
erdirilmesinden önce Ajans'ın vermiş olduğu hizmetlerin karşılığını ve
masraflarını ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 21 -
BÖLÜNEBİLİRLİLİK
Bu sözleşmenin bir maddesinin, alt maddesinin veya hükmünün
uygulanamaz veya geçersiz oluşu, sözleşmenin diğer madde, alt madde veya
hükümlerinin uygulanabilirliğini veya geçerliliğini etkilemeyecektir.
MADDE 21 - İHBARLAR
Ajans ve Reklamveren diğer tarafça, kendilerine gönderilecek
olan ihbarlar ve yazışmaların kanuni gönderim adresi olarak Madde 1’deki adreslerini
belirlemişlerdir. Taraflardan herhangi birinin adresinde değişiklik olması
durumunda, adresim diğer tarafa derhal bildirecektir. Taraflardan birinin adres
değişikliğini diğer tarafa bildirmemiş olması halinde, önceden belirtilmiş
adrese gönderilen ihbar ve yazışmaların şekilde gönderilmiş olduğu kabul
edilecektir.
MADDE 22 - YETKİLİ
HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN HALLİ
Bu sözleşme, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabidir ve
Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre yorumlanacaktır. Bu sözleşmeden doğacak
her türlü uyuşmazlıkta, … Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.
İş bu sözleşme … sayfa ve … kopya olarak hazırlanmış ve
imzalanmıştır. …/ …/ …
REKLAMVEREN AJANS
Kaşe Ad
Soyad
İmza İmza
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder