13 Ağustos 2018 Pazartesi

REKLAM AJANSI SÖZLEŞMESİ


REKLAM AJANSI SÖZLEŞMESİ

MADDE 1 - TARAFLAR

- .................................................................... (bundan böyle "Reklamveren" olarak anılacaktır)
Adres                         :
İletişim Bilgileri         :

- ……………………………………………. (bundan böyle "Ajans" olarak anılacaktır.)
Adres                         :
İletişim Bilgileri         :


MADDE 2 - AJANS TANIM VE SÖZLEŞME KONUSU BÖLGE

Reklamveren iş bu sözleşme ile ve bunun esas ve koşullan çerçevesinde. Ajans'ı perakende mağazacılık sektöründe kitlesel ve kişiselleştirilmiş mecralardaki reklam faaliyetlerini yürütmesi amacı ile tek yetkili reklam ajansı olarak tayin eder.

Sözleşme konusu bölge Türkiye Cumhuriyeti sınırlan olup, bu sözleşme hükümlerinin başka ürünler veya başka ülkelere genişletilmesi ancak tarafların yazılı anlaşmasıyla mümkündür.

MADDE 3 - TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Ajans, Reklamveren ile tam bir işbirliği içinde çalışmayı, verdiği hizmetin kalitesini korumak ve yükseltmek için her türlü çabayı göstermeyi, Reklamveren'in onayı olmaksızın perakende mağazacılık sektörü ürünleriyle doğrudan rakip durumda olan başka ürünlerin tanıtımını yapmamayı; Reklamveren ise. sözleşme kapsamı doğrultusunda Ajans'la her alanda işbirliği yapmayı ve hizmetin yürütülmesinde Ajans'ı tek sorumlu olarak görmeyi kabul ve taahhüt eder.

MADDE 4 - DOĞRULUK VE TAMLIK

a) Kendi organizasyonu, ürünleri, hizmetleri ve sektörü ile ilgili Ajans'a vermiş olduğu bilgilerin doğruluğu ve tamlığından Reklamveren sorumludur. Doğrudan ve dolaylı olarak Reklamveren'in organizasyonu, hizmet, ürün ve sektörü ile ilgili bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için iş bu Sözleşme kapsamında Ajans tarafından hazırlanan reklam, promosyon ve tanıtım hizmetleri ve diğer materyalleri kontrol etmek Reklamveren'in sorumluluğundadır.

b) Bu madde ile ilgili olarak;

- Ajans tarafından Reklamveren için tasarlanan, hazırlanan ve üretilen reklam, tanıtım ve promosyon faaliyetlerinde yer alan Reklamveren'in organizasyonu, ürünleri, hizmetleri, sektörü ve rekabet içinde olduğu ürün ve servislerin yanlış ve yanıltıcı olması,

- Reklamveren'in ürünlerinin ve servislerinin hatalı olması sebepleri ile Reklamveren'e karşı bir takip yapılması veya dava açılması neticesinde Ajans'ın bir zarara uğraması veya sorumlu olması durumunda Reklamveren, bütün borç ve masraflarda Ajans'ı ari tutmayı ve tüm zarar, ziyan ve masrafları Ajans'a tazmin etmeyi kabul eder.

MADDE 5 - REKLAMDA DÜRÜSTLÜK

Reklamın topluma ve tüketiciye karşı ortak sorumluluğunu taşıyan Reklamveren ve Reklam Ajansı olarak taraflar, kurulmuş özdenetim mekanizmasını destekler. Uluslararası Reklam Uygulama Esaslarına uymayı ve bu esaslara dayanarak verilmiş Reklam Denetim Kurulu kararlarına saygılı olmayı taahhüt eder. Bu anlayış içinde, Reklamveren ürün veya hizmeti hakkında Ajans’ına her türlü bilgi ve veriyi sağlar, Reklam Ajansı da bu verilere dayalı doğru ve dürüst reklam üretir.

MADDE 6 - GİZLİLİK

Ajans, Reklamveren'in kendisine vermiş olduğu satış, reklam, ürün geliştirme ve araştırma faaliyetleri ve planlarını yansıtan rakamlar ve diğer bilgiler de dahil olmak üzere tüm yazılı veya sözlü bilgilerin gizli belgeler olduğunu kabul eder ve tüm bilgileri, dokümanları, veri ve know howı daima gizli tutar ve bunun için tüm tedbirleri alır.

MADDE 7 - SİGORTA, MÜCBİR SEBEP VE İHTAR HÜKÜMLERİ

Reklam ürünlerinin, özellikle filmlerin özelliğine göre gerekli olan sigortaların (ör; filmlerin hammaddelerinin kullanılamaz hale gelmesine karşın "Negatif Filmler Sigortası", sette çekim süresince bulunacak şahısların iş kazalarına karşı korunmaları için "Ekip Sigortası", açık hava çekimlerinde hava koşullarının bozması sebebiyle iptal ve/veya ertelemelere karşın "Hava Muhalefeti Sigortası" vb.(şirket ve/veya sanatçı tarafından yaptırılmasının takibinin ajansın sorumluluğunda olacağını ve sigorta prim giderlerinin reklam verenin onayına sunulan filmin bütçesine ve/veya maliyetine dahil edileceğini ajans kabul ve taahhüt eder. Söz konusu sigorta tipleri, reklam ürünlerinin özellikle filmlerin, yalnızca yapım süresince uğrayacağı fiziksel zararları karşılamaktadır. Reklam veren herhangi bir sebepten dolayı ve/veya yalnızca bütçede indirim yapmak amacıyla, söz konusu sigorta maliyetinin bütçe kalemleri arasından çıkarılmasını istediği takdirde ajans, reklam vereni bu konuda uyarmayı da aynı şekilde kabul ve taahhüt eder. Bu durumda reklam veren tercihi halen söz konusu sigorta maliyetinin bütçe kapsamı dışına alınması şeklinde ise, ajans ve/veya şirket ve/veya sanatçı oluşabilecek herhangi bir sorundan dolayı mesuliyet kabul etmezler.

Önlenemez ve uzun süreli ve sözleşme konusu edimin ifa edilmesini doğrudan etkileyen veya sözleşmenin asli amacını ortadan kaldıran bir mücbir sebebin varlığı halinde taraflar derhal ihbarda bulunarak avans olarak aldıkların ve yaptıklarını, yapılan masraflar mahsup edilmek koşulu ile iade ederek sözleşmeyi fesheder ve taraflar hiçbir suretle tazminat veya cezai şarta müstelzim olmazlar.

Reklamveren ajansa on beş gün öncesinden ihtarda bulunarak ek süre vermeksizin işbu sözleşmeyi feshedebilir. Bu fesih halinde, Reklamveren, ajansa hangi nam altında olursa olsun bir tazminat ödeme yükümlülüğünde değildir.

MADDE 8 - AJANS HİZMETLERİ

Ajans, Reklamveren'in ürün ve hizmetlerinin reklam faaliyetleri ile ilgili olarak aşağıda belirtilen hizmetleri verir.

a) Reklamveren'in işini, ürünlerini ve hizmetlerini inceleyerek reklam ve tanıtım stratejileri geliştirmek,

b) Reklam faaliyetlerini belirlemek, planlamak, reklam filmi ve kampanyaları oluşturmak ve önermek,

c) Reklam medyaları için metinler, grafikler, taslaklar, radyo, TV reklamları için film ve senaryolar hazırlamak,

d) a, b ve c şıkkında belirtilenleri üretmek,

e) Veri tabanı oluşturmak ve/veya varolan veri tabanı yönetim stratejileri geliştirmek ve uygulamak,

f) Satış promosyonlarının tasarımı ve üretimi ve bu amaçla her türlü materyal katalog, broşür, satıcı ve eğitmen filmleri ve diğer benzeri materyalleri tasarlamak ve üretmek,

g) Medya stratejisi oluşturmak,

h) Medya satın alma kuruluşu yolu ile medya planları oluşturmak ve medya satın almak,

i) Medya satın alma kuruluşu yolu ile kampanya bitiminde medya performans değerlendirmesi yapmak,

j) Medya kuruluşu yolu ile rakip analizleri değerlendirmesi yapmak (genel iletişim stratejileri, medya harcamaları vs.).

MADDE 9 - DİĞER İLETİŞİM HİZMETLERİ

Ajans, Reklamveren in talebi üzerine bunlarla sınırlı olmamak kaydı ile aşağıda belirtilen diğer iletişim hizmetlerini de verebilir. Bu hizmetler karşılığında Ajans'ın alacağı ücret proje öncesi Reklamveren'e onaya sunulur.

a) Her türlü araştırma yapmak, Reklamveren'in ürünleri veya bu ürünlerle rekabet içinde bulunan ürünler, tüketici eğilimleri ve tüketicilerin bu ürünlere ilişkin tutumları ile ilgili çalışmalar yapmak, çeşitli gruplar ile röportaj yaparak kalitatif araştırma ve kantitatif analiz yapmak,

b) Doğrudan ve telefonda pazarlama hizmeti vermek (Kişiye özel promosyon tasarlamak ve bunun dağıtımını yapmak, telefonu kullanarak doğrudan pazarlama faaliyetlerini desteklemek),

c) Web Sitesine yönelik strateji, danışmanlık, içerik hizmeti vermek, programlama ve tasarım hizmeti vermek ve üretmek,

d) Markalar veya çeşitli konularda halkla ilişkiler hizmeti vermek (Basın bültenleri, özel makaleler, bildiriler ve Reklamveren'in çeşitli topluluklarda temsil edilmesi gibi tanıtım hizmetleri),

e) Satış ve diğer Reklamveren ile ilgili toplantıları organize etmek ve yürütmek, ticari ve sınai sergi ve fuarlar için materyal tasarlamak ve hazırlamak.

MADDE 10 - ONAY

Ajans, reklam faaliyetleri için Reklamveren'in genel onayını aldıktan sonra aşağıdaki her bir çalışmayı özel onaya sunar.

a) Reklam metni, tasarım, grafik modeller, storyboard ve/veya senaryo,

b) Zaman, yer, bütçe ve ödeme planını kapsayan medya planlan,

c) Reklamın çeşitli kalemlerine ilişkin (Üretim, tasarım, uygulama, baskı vs.) üretim maliyet tahminleri.

Yazılı onayı olmadan yapılan ve üretilen işlerden Reklamveren sorumlu değildir.

MADDE 11 - YETKİ

a) Baskılı işlerde metin, tasarım ve tasarım bedeli ile birlikte ödeme planının onaylanması, orijinal hazırlama ve ilgili çalışmaları yapma (foto çekimi vs.) konusunda Ajans'a yetki verir. Orijinalin ve tahmini üretim maliyetinin onaylanması ile baskıya geçme yetkisini kazandırır.

b) Televizyon, sinema ve radyo senaryolarının tahmini film yapım maliyeti ve ödeme planını ile birlikte onaylanması, yapım kontradan ve oyuncular ile sözleşme yetkisini, ses kaydı ile birlikte filmlerin ve yayın programının onaylanması ile onların yayın yetkisini Ajans'a verir.

c) Basın kampanyalarının mecralardaki zamanlamaları, maliyet tahminleri, ödeme planı ve ilanların onaylanması ile, Ajans ile mecralarda yer ayırtma ve ilanların yayınlanması konusunda gerekli düzenlemeleri yapma yetkisini kazanır. Ajans, mecra tarifeleri veya koşul 1 arında yayın organlarınca yapılan herhangi bir değişikliği Reklamveren'e zamanında bildirir.

d) Diğer işlerde (tabela, hediyelik vs.) tasan m ve/veya örnek ve tahmini maliyetin ve ödeme planının onaylanması üretim/satın alma konusunda Ajans'a yetki verir.

c) Diğer iletişim hizmetleri kapsamına giren projelerin bütçelerinin ve/veya tasarım/içeriklerinin onaylanması üretim/satın alma konusunda Ajans'a yetki verir.

MADDE 12 - ÜCRET VE KOMİSYONLAR

Ajans komisyon oram tüm mecralarda net % … 'dur. Bu bedele medya satın alma ve planlama komisyonu dahil değildir.

a) Basın

Yerli, yabancı dergi ve yabancı basında yayınlanan ilanlar % … Ajans komisyonu eklenerek fatura edilir. Ajans, üzerinden komisyon aldığı ilanların hazırlanması için yapacağı yaratım çatışmalarına karşılık bir tasarım bedeli talep etmez. Yayın organının geçerli bir tarifesinin olmadığı durumlarda (okul yıllıkları gibi) Ajans, yapım ve prodüksiyon giderlerine ek olarak Ajans Geçerli Reklam Fiyat Listesi baz alınarak % … indirimli olarak hazırlanmış olan ücretleri uygular. Bu çalışmalar gerçekleştiğinde uygulama, uyarlama, orijinal hazırlık ve tasarım bedelleri bir servis ücreti ya da komisyon eklenmeksizin olduğu gibi, prodüksiyon giderleri ise % … Ajans komisyonu eklenerek fatura edilir. Ajans, yayın organlarından aldığı tüm ek indirimleri Reklamveren'e intikal ettirir.

b) Radyo

- Yapım

Ajans, yapım bedelleri (stüdyo, dublaj vs.) üzerine % … komisyon ekleyerek Reklamveren'e fatura eder.

- Yayın

Ajans, yayın kuruluşuna ödediği yayın ücreti üzerine % … komisyon ekleyerek Reklamveren'e fatura eder.

Yayınlanacak olanlar için senaryo tasarım ve yazım ücreti alınmaz. Reklamveren, senaryo metin onayını verdikten sonra yayını iptal ederse. Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli olarak uygulayarak tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını Reklamveren'e fatura eder.

c) Televizyon ve Sinema

- Yapım

Televizyon ve sinema için hazırlanacak film senaryolarından, çekim yapılacak olanlar için senaryo ücreti alınmaz. Filmin yapım giderleri (storyboard, ham film, film, kopya baskılar, rejisör, kameraman, oyuncu, spiker ve seslendirme ücretleri, dekor, yer kirası vs.) % … komisyon eklenerek fatura edilir. Reklamveren, senaryo metin onayını verdikten sonra yayını iptal ederse, Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli olarak uygulayarak prodüksiyon, tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını Reklamveren'e fatura eder.

- Yayın

Yayın kuruluşlarına veya sinema reklamları dağıtım şirketlerine ödenen net yayın ücreti Reklamveren'e % … komisyon eklenerek fatura edilir. Bu oran yurt dışı yayınlar için de aynen geçerlidir.

d) Outdoor

Outdoor ile ilgili yapım giderleri ve net yayın bedellerine % … eklenerek fatura edilir. Reklamveren, tasarım, üretim onayını verdikten sonra yayını iptal ederse. Ajans Geçerli Fiyat Listesindeki ücretleri % … indirimli olarak uygulayarak prodüksiyon, tasarım, uygulama bedelleriyle proje masraflarını Reklamveren'e fatura eder.

e) Basılı Malzeme ve Diğer İşler
Broşür, pankart, poster, takvim vb. her türlü basılı malzeme üretiminde; kâğıt, baskı, film, fotoğraf vs. giderlerine % … Ajans komisyonu eklenir.

Yaratıcı çalışma bedeli için Ajans geçerli Reklam Fiyat Listesi üzerinde belirtilen tasarım ve uygulama bedelleri üzerinden % … indirim yapılarak fatura hazırlar. Malzeme bir yaratıcı çalışmayı gerektirmiyor ve yalnızca satın alma üstleniliyor ise bu durumda yaratıcı çalışma ücreti söz konusu değildir. Ancak satın alma işinde bir araştırma söz konusu ise araştırma giderleri % … komisyon eklenerek fatura edilir. Ajans, işin gerçekleştirilmesi için herhangi nihai bir servis gerektiğinde (postalama, sevkıyat gibi) bu hizmetler için yaptığı doğrudan ve dolaylı tüm harcamaları % … komisyon ilavesi ile fatura eder.

f) Reklam stratejilerine temel teşkil edecek verileri sağlamak üzere yapılması gereken pazar araştırmaları, tüketici davranıştan ve ürün kabulü gibi araştırma projelerinin maliyeti, bu faaliyet Ajans veya bir araştırma kuruluşu tarafından yürütülse de, Reklamveren tarafından karşılanır. Araştırma Ajans'ın sorumluluğunda yürütülürse maliyete % … komisyon eklenir.

g) Ajans, faturalara esas teşkil eden resmi belgeleri, dilediği anda Reklamveren'e göstermek ile yükümlüdür.

h) Ajans, kesin siparişi verilmiş, Ajans tarafından hazırlanmış ve Reklamveren tarafından kabul edilmiş reklam kampanyaları, basılı malzeme ve diğer işlerin herhangi bir nedenle gerçekleşmemesi halinde, bu konuda yapılmış bulunan tüm çalışmaları yapım ve prodüksiyon giderlerini, geçerli Ajans Fiyat Listesi üzerinde belirtilen tasarım, uygulama bedellerini % indirimli olarak Reklamveren'e fatura eder.

i) Reklam yayın ücretinin mal karşılığında ödenmesi (barter) söz konusu olduğunda, Ajans'ın gelirinde bir azalmaya meydan verilmemesi için, barter net bedeli üzerine % … komisyon eklenerek ya da proje bazında ücret esasına göre çalışır.

MADDE 13 - BONUS

Reklamveren'in Ajans çalışmalarını değerlendirmesi doğrultusunda, yıl sonuna kadar harcanmış olan net bütçenin % … 'inin Ajans'a basan payı olarak verilip verilmeyeceği Reklamveren tarafından belirlenecektir.

MADDE 14 - FATURALAMA

Ajans;

a) Basın faturaları m yayından sonra,

b) Baskı ve diğer işlerin faturalarım teslimden sonra.

c) Radyo yayın faturalarını yayın tamamlandıktan sonra,

d) Diğer hizmet faturalarını işin tamamlanmasından sonra,

e) Televizyon yayın faturalarını yayın bitiminden sonra, sunar.

MADDE 15 - ÖDEMELER

Reklamveren, Ajans ve Medya arasındaki parasal ilişkiler iki temel prensibe dayanır. Bunlar:

i. Ajans kendi hizmetini finanse eder, müşterinin reklamını finanse etmez,

ii. Yasalar karşısında, medya ödemeleriyle ilgili tüm sorumluluk Ajans'a aittir.

Bu nedenle, Ajans’ın mecralara ve matbaa vb. diğer üretici firmalara olan parasal yükümlülüğünü zamanında yerine getirebilmesi için, Reklamveren'in Ajans'a zamanında ödeme yapması zorunludur.

Reklamveren TV yayın ve yapım bedellerini ödeme planına uygun olarak peşin. Basın ve Radyo ile ilgili yayın bedellerinin yayın tarihinden itibaren, yapım bedellerinin ise işin faturalanmasını takiben … gün içinde nakden, outdoor ile ilgili yayın ve yapım bedellerini peşin, fotoğraf çekimi ile ilgili yapım bedellerinin % …'sini bütçe onayında nakden, bakiyesini iş bitim tarihinden itibaren … gün içinde nakden, … partiler aracılığıyla gerçekleştirilen yapım bedellerini ise bütçe onayında % … nakden ve proje teslim tarihinde % … nakden ödemeyi taahhüt eder.

Reklamveren, kabul edilmeyen ve yayına uygun bulunmayan reklam, eğitim ve prodüksiyon giderleri için ajansa ödeme yapmaz.

MADDE 16 - VERGİLER

Yukarıda sayılan hizmet ve reklam materyallerinin tabi olduğu mevcut ilan ve reklam vergilerinin mükellefi Reklamveren olduğu için Ajans kanalı ile yatırılsa bile, bunlar üzerinden ajans komisyonu alınmaz.

MADDE 17 - DEĞİŞİKLİK, DÜZELTME VE İPTALLER

a) Reklamveren, medya planları veya yürürlükteki çalışmalar konusunda herhangi bir değişiklik, düzeltme, iptal ve erteleme isteğinde bulunduğunda Ajans, mecralar ve aracılar ile olan akitlerinden doğan zorunluluklarına uygun olarak, bu isteği yerine getirmeğe çalışır. İptali mümkün olmayan durumlarda Reklamveren bütün borç ve masraflarda Ajans'i ari tutmayı ve tüm masrafları Ajans'a tazmin etmeyi kabul eder.

b) Ajans tarafından hazırlanmış, Reklamveren tarafından değerlendirilerek yönlendirilmiş ve belirli bir seviyeye getirilmiş ve/veya kesin siparişi verilmiş reklam kampanyaları, basılı malzeme ve diğer işlerin gerçekleşmemesi halinde. Ajans bu konuda yapılmış bulunan tüm çalışmaların tasarım, yapım ve prodüksiyon giderlerini komisyonu ile birlikte Reklamveren'e fatura eder.

c) Reklamveren'in story board'u onaylamasından sonra Ajans' in gerçekleştirilmekte olduğu bu reklam kampanyasına ait hazırlamış veya kesin siparişlerini vermiş olduğu film, video ve diğer benzeri malzemeler incelenmesi için Reklamveren'e sunulduğunda, Reklamveren'in daha önceden onaylanmış olduğu story board ve/veya toplantılarda görüşülerek yazılı hale getirilmiş filmin içeriği ile ilgili kararlar harici bir değişiklik istemesi durumunda Reklamveren değişiklik ile ilgili maliyetleri Ajans'a öder. Ancak, Ajans'ın verdiği hizmetin daha öncede onaylanan story board'a ve/veya yazılı hale getirilmiş toplantı notu kararlarına uygun olmaması nedeni ile, Reklamveren'in değişiklik talep etmesi durumunda bu değişiklik ile ilgili maliyetler Ajans tarafından ödenir. Reklamveren; iptal ve düzeltme nedeni Ajans'tan kaynaklanmadıkça, Ajans'ın iş bağlantılarından doğan harcama ve yükümlülüklerini karşılamayı kabul ve taahhüt eder.

MADDE 18 - FİKRİ HAKLAR

Bu sözleşmenin süresi boyunca Ajans tarafından Reklamveren için üretilmiş, yaratılmış, geliştirilmiş her türlü fikir, slogan, film, radyo reklamları ve benzeri eser niteliğindeki her türlü yapımın sahibi Ajans'tır. Bu sözleşmenin yürürlüğü süresince kullanım hakkı ajans komisyonu veya ücret karşılığında Reklamveren'e devredilmiştir.

Reklamveren iş bu sözleşmenin sona ermesinden sonra Ajans tarafından üretilen, yaratılan, geliştirilen her türlü fikir, slogan, film, fotoğraf, basın ilanı, radyo spotları ve billboard vb. kullanması durumunda, Ajans'a sözleşmede belirtilen komisyonları öder veya anlaşılan telif ücretini ödeyerek telif hakkını satın alır. Telif haklarının satın alınması durumunda, bu haklar, sözleşme konusu bölge olan Türkiye Cumhuriyeti sınırlan için geçerli olup, bunların sözleşme konusu bölge dışında kullanımı ancak tarafların anlaşması ile mümkün olur.

Ajans, Reklamveren'in önceden vereceği karar doğrultusunda ve belirleyeceği ödeme miktarı içerisinde Reklamveren'in reklam faaliyetlerinde kullanılan üçüncü şahıslara ait her türlü ürün, eser ve çalışmanın telif hakkını Reklamveren adına satın alır. Bu gerçekleşmediği takdirde Ajans durumu Reklamveren'e bildirir. Reklamveren, üçüncü şahıslardan telif hakkını satın almamışsa, üçüncü şahıslara ait ürün ve çalışmaları iş bu sözleşmenin sona ermesinden sonra kullanması, çoğaltması, basması, yayın yapması vs. durumunda, Reklamveren üçüncü şahıslara gerekli ödemeyi yapmayı kabul ve taahhüt eder.

Madde 17 hükümleri iş bu sözleşmenin sona ermesinden sonra geçerli olacaktır.

MADDE 19 - MALZEMELERİN VE SÖZLEŞMENİN DEVRİ

Reklamveren malzemeleri satın almışsa, mecralara teslim edilmiş olanlar dışındaki reklam malzemesi, bu sözleşmenin sona ermesi üzerine Reklamveren'e iade edilir. Sözleşmenin yürürlükte kaldığı süre boyunca bu malzemeler Reklamveren'in kabulü halinde Ajans tarafından … yıl saklanır, sonra tarafların anlaşması üzerine Reklamveren'e iade edilir.
Sözleşme sona erdiğinde, cari hesap bakiyesinin Reklamveren tarafından ödenmiş olması kaydı ile, mecralarda ayrılan yer veya süreler ile üçüncü şahıslara verilmiş olan siparişler, yapılan bağlantılar ve sözleşmeler ile bunlardan doğan hak ve yükümlülüklerin devredilmesi konusunda Ajans her türlü işbirliğini taahhüt eder.

Söz konusu devir nedeni ile doğacak masraflar Reklamveren tarafından ödenir. Reklamveren, söz konusu malzemelerin bedellerini ödeyip satın almamışsa, bu malzemelerin kullanılması durumunda Reklamveren, Ajans'a Madde 10'da belirtilen komisyonu ödemeyi kabul ve taahhüt eder.

MADDE 20 - SÖZLEŞME SÜRESİ

Bu sözleşme, ilk paragrafında yazılı olan …/ …/ … tarihinde yürürlüğe girer ve bir yılın sonunda .../ …/ … tarihinde sona erer. Ancak taraflardan birinin sözleşmenin bitiş tarihinden … gün önce sözleşmeyi sona erdirdiğine dair yazılı bir ihbarda bulunmadığı sürece sözleşme yürürlükte kalır.

Reklamveren, yukarıda belirtilen şekilde sözleşmenin sona erdirilmesinden önce Ajans'ın vermiş olduğu hizmetlerin karşılığını ve masraflarını ödemeyi kabul ve taahhüt eder.

MADDE 21 - BÖLÜNEBİLİRLİLİK
Bu sözleşmenin bir maddesinin, alt maddesinin veya hükmünün uygulanamaz veya geçersiz oluşu, sözleşmenin diğer madde, alt madde veya hükümlerinin uygulanabilirliğini veya geçerliliğini etkilemeyecektir.

MADDE 21 - İHBARLAR

Ajans ve Reklamveren diğer tarafça, kendilerine gönderilecek olan ihbarlar ve yazışmaların kanuni gönderim adresi olarak Madde 1’deki adreslerini belirlemişlerdir. Taraflardan herhangi birinin adresinde değişiklik olması durumunda, adresim diğer tarafa derhal bildirecektir. Taraflardan birinin adres değişikliğini diğer tarafa bildirmemiş olması halinde, önceden belirtilmiş adrese gönderilen ihbar ve yazışmaların şekilde gönderilmiş olduğu kabul edilecektir.

MADDE 22 - YETKİLİ HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN HALLİ

Bu sözleşme, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabidir ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre yorumlanacaktır. Bu sözleşmeden doğacak her türlü uyuşmazlıkta, … Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.

İş bu sözleşme … sayfa ve … kopya olarak hazırlanmış ve imzalanmıştır. …/ …/ …



REKLAMVEREN                                                                                                  AJANS
Kaşe                                                                                                                         Ad Soyad
İmza                                                                                                                         İmza

           


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder