13 Ağustos 2018 Pazartesi

RESMİ VASİYETNAME


RESMİ VASİYETNAME

....(yazıyla yazılır) yılı ....(yazıyla yazılır) ayının…. (yazıyla yazılır) günü, ben …. Noteri …….. Caddesi  No….’deki dairemde Türkiye Cumhuriyeti Kanunları'nın bana tanıdığı yetkilerle görevimi yaparken yanıma gelen ve kim olduğu aşağıda isim, şöhret ve ikametgah adresleri yazılı bulunan şahitlerin tariflerinden anlaşılan ve ibraz eylediği … Nüfus dairesinden verilen … tarihli Nüfus cüzdanına nazaran …. tarihinde……. ‘de …..den olma ve ….den doğma olduğu şüphe bırakmayacak şekilde anlaşılan ve ……..’nın Mahallesinde ….. Nolu apartmanın …..Nolu dairesinde ikamet eden…… benden bir vasiyetname tanzim etmemi talep ve Türkçe okuyup yazma bildiğini beyan etmekle şuur ve ehliyetine malik olduğunu gördüğüm adı geçenden arzularının neden ibaret olduğunu ve hiçbir aldatma veya cebir ve tehdit etkisi altında olup almadığını sordum. Hiçbir hile ve cebir ve tehdit etkisi altında olmadığını söyleyerek şu şekilde söze başladı: “Her fert gibi bir gün gelip ben de bu dünyadan göçeceğim. Ölümümde bana varis olacak mahfuz hisseli varisim yoktur. Topluma hizmet etmek maksadıyla kanunların bana verdiği hakka dayanarak şu şekilde vasiyet ediyorum:

1-)
2-)
3-)
4-)
5-)

vasiyet ediyorum.

Bu vasiyetlerimin tenfizine … … … adresinde ikamet eden … …’yı memur tayin ediyorum. İşte arzularım bunlardır.” diyerek sözünü bitirdi. Ben de dediklerini aynen yazdım ve vasiyetçi okumak – yazmak bildiğinden aşağıda isimleri yazılı şahitler huzurunda okumak üzere kendisine verdim. Şahitler yanında okuduktan sonra tamamen arzularına uygun olduğunu beyanla burayı imzaladı.

Ben de tarih koyarak imzaladım.
 ../.../… Noter                                                                                                           Vasiyetçi
                                                                                                                               İmza


Bu vasiyetnamenin Noter tarafından bana verilip okuduğumu ve muhtevasının son arzularıma uygun olduğunu Noter huzurunda siz şahitlere beyan ederim. …/.../….
                                                                                                                                 
                                                                                                                                 Vasiyetçi
                                                                                                                                     İmza


Bu vasiyetname Noter tarafından vasiyetçiye verilip huzurumuzda okuyup arzularına uygun olduğunu bize söylediğini ve kendisini tasarrufa ehil gördüğümüzü beyan ve imza ederim.


                                                                                                                                 Şahit
                                                                                                                                 İmza
                                                                                                                                 Adres

Bu vasiyetname Noter tarafından vasiyetçiye verilip huzurumuzda okuyup arzularına uygun olduğunu bize söylediğini ve kendisini tasarrufa ehil gördüğümüzü beyan ve imza ederim.


                                                                                                                                 Şahit
                                                                                                                                 İmza
                                                                                                                                 Adres


İşbu vasiyetname ve aynı yerde ve aynı saatte düzenlenmiş olup tarafımızdan imzalanmış ve mühürlenmiştir.


Noter                                      Vasiyetçi                                Şahit                           Şahit
Resmi mühür                             İmza                                    İmza                           İmza
İmza


Tescil defterinin ….. nolu sayfasına kaydedilmiştir.

Resmi mühür ve imza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder