TEMİZLİK
HİZMETİ ALIMI SÖZLEŞMESİ
Madde 1-
Sözleşmenin Tarafları ;[1]
Bu sözleşme, bir tarafta ................... (bundan
sonra “ilgili kurum” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ..........................
(bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar
dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2-
Taraflara İlişkin Bilgiler ;
2.1. İlgili kurum:
Adresi:
Tel no:
Faks no:
Elektronik posta adresi (varsa): [2]
2.2. Yüklenici:
Adı ve
soyadı/Ticaret Unvanı:[3]
T.C. Kimlik No:[4]
Vergi Kimlik No:[5]
Yüklenicinin tebligata esas adresi:[6]
Telefon numarası:
Bildirime esas Elektronik posta adresi
(varsa):
Bildirime esas faks numarası:
2.3. Her iki taraf madde
2.1. ve 2.2.’de belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul
etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ
edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış
sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı
tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik
posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3-
Sözleşmenin dili ;
Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.[7]
Madde 4- Tanımlar [8]
4.1. Bu
Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu
İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra
Genel Şartname olarak anılacaktır) ve ihale dokümanını oluşturan diğer
belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5-
İş Tanımı ;
5.1. Sözleşme konusu iş; ........... Üniversitesi’ nin ..................ve
...........’ da bulunan Hizmet Binalarının Temizlik işinin yaptırılmasıdır[9]. İşin
teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale
dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.
Madde 6-
Sözleşmenin Türü ve Bedeli ;[10]
6.1 Bu sözleşme birim fiyat
sözleşme olup İlgili kurumca hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin
miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim
fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan
.......................................-TL (yazıyla……………….) bedel üzerinden
akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif
cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde
kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37. maddesine
göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7-
Sözleşme Bedeline Dahil Olan Giderler ;
7.1. Taahhüdün (ek
işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil)[11] yerine
getirilmesine ilişkin .................................. sözleşme bedeline dahildir[12]. İlgili
mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil
olmayıp ilgili kurum tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8- Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale
dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, ilgili kurumu ve
yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan
belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale
dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale
dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Hizmet
İşleri Genel Şartnamesi,
2) İdari
Şartname,
3) Sözleşme
Tasarısı,
4) Birim fiyat
tarifleri (varsa),
5) Özel Teknik
Şartname (varsa),
6) Teknik
Şartname,
7- Açıklamalar
(varsa), [13]
8.3. Zeyilnameler ait
oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9- Sözleşmenin süresi [14]
9.1. Sözleşmenin süresi, işe
başlama tarihinden itibaren ...... gündür /aydır.
9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı
takvim günü esasına göre yapılmıştır.[15]
Madde 10- İşin yapılma
yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi
10.1.İşin yapılma yeri:
10.2.İşyerinin teslimine
ilişkin esaslar: [16]
Bu madde sözleşme kapsamı
dışındadır.
10.3. İşe başlama tarihi[17]: Sözleşmenin
imzalandığı tarihten itibaren …/…/…. (yazıyla ……….. ) gün içinde işe başlanır.
Madde 11- Teminata ilişkin hükümler ;
11.1. Kesin teminat :
11.1.1.Yüklenici bu işe
ilişkin olarak ........... (rakam ve
yazıyla) .......................... kesin teminat vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun
süresi …../…/…. tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller
ile cezalı çalışma nedeniyle kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda
teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.[18]
11.2. Ek kesin
teminat:
11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi
öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı
olması halinde bu artış tutarının % 6’sı oranında teminat olarak kabul edilen
değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden
hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de
karşılanabilir.
11.2.2. Ek kesin teminatın
teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin
teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.
11.3. Yüklenici tarafından
verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde
belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
11.4. Kesin teminat ve ek kesin
teminatın geri verilmesi:
11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve
ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu
işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra,
Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin ilgili kuruma
verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı[19],
Yükleniciye iade edilecektir.
11.4.2. Yüklenicinin
bu iş nedeniyle ilgili kuruma ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile
ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin
kabul tarihine[20] kadar ödenmemesi
durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin
teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı
Yükleniciye iade edilir.
11.4.3. Yukarıdaki hükümlere
göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul
tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına
rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları
hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki
teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.5. Her ne
suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine
ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12- Ödeme yeri ve
şartları
12.1. Sözleşme bedeli (ek
işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil )
.........’de[21]
ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı
kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:[22] .....................................................................................................
12.2. Yüklenici iş programına
göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde
öder.
12.3. Yüklenici yapılan işe
ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına
devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından
istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 13- Avans
verilmesi, şartları ve miktarı
13.1 Bu
iş için avans: [23]
Madde 14- Fiyat farkı
14.1. Yüklenici, gerek
sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına
kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya
yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi
talebinde bulunamaz.
14.3. Sözleşmede yer alan
fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik
yapılamaz.
Madde 15- Alt
yüklenicilere
ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
Madde 16- Cezalar ve sözleşmenin feshi
16.1. İdare
tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir.
16.1.1. [26]
16.2. Yukarıda belirtilen cezalar
ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden
kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden
ayrıca tahsil edilir.
16.3. İhtarda belirtilen
sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto
çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir
kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
16.4. Sözleşmenin uygulanması
sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak
fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca
protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar
gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye
edilir.
Madde 17- Süre uzatımı
verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler
nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1 Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu
tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2.
Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep
olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir
sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış
olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel
nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan
kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana
geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak
bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler
tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
17.1.3. Yüklenici
tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru
süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.
17.2. İlgili Kurumdan
kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:
17.2.1. İlgili Kurumun
sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın,
öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu
yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün
yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan
kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve
yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az
gecikilen süre kadar uzatılır.
17.2.2. Ek işler nedeniyle iş
artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin
ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.[27]
17.3. Süre uzatımına ilişkin
diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 18- Kontrol
Teşkilatı, görev ve yetkileri
18.1 İşin, sözleşme ve
eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp
yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla
denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel
Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri
yerine getirir [28].
Madde 19- İşin
yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar
19.1.[29]
Madde 20- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin
şartlar
20.1. [30]
20.2. Sözleşme
konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul
işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır.
Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait
olmak üzere ............. adresinde ve başvuru yazısının ilgili kuruma ulaştığı
tarihten itibaren ...... işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi
için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine
getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur[31].
20.3. Teslim alınan işin
muayene ve kabul işlemleri, “Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği” ile
Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli
şekilde teslim edildiği tarihten itibaren …..[32] iş günü
içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır. [33]
Madde 21- İş ve
işyerlerinin korunması ve sigortalanması
21.1. İş ve işyerlerinin
korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen
esaslar dahilinde yükleniciye aittir. [34]
Madde 22- Yüklenicinin
sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
22.1. Yüklenicinin sözleşme
konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili
mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı
Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
Madde 23- Sözleşmede
değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme bedelinin
aşılmaması ve ilgili kurum ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması
kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya
teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına
ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
23.2. Bu hallerin dışında
sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu
veya Mahkumiyeti
Madde 25- Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
25.1. Yüklenicinin,
sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde
bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte
İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek
kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve
sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 26- İlgili Kurumun sözleşmeyi feshetmesi
26.1. Aşağıda
belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:
a)
Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak
yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede
belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli
ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında
Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve
davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde
ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin
teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere
göre tasfiye edilir.
Madde 27- Sözleşmeden önceki yasak fiil veya
davranışlar nedeniyle fesih
27.1. Yüklenicinin,
ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda
bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat
ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı
genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.2. Taahhüdün
en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu
yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği
nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin
bulunmaması,
b) Taahhüdün
başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin
yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte
olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü
tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak
zorundadır.
27.3. Ancak
bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre
işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların
tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak
suretiyle de tahsil edilebilir.
Madde 28- Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
28.1. Mücbir
sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak
feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi
varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin
sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin
feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin
teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 29- Sözleşme kapsamında
yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi[37]
29.1. Öngörülemeyen durumlar
nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının
teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,
şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç
sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye
yaptırılabilir.
İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması
durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale
dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24
üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme
bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde
ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık
olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı
arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.
Madde 30- Yüklenicinin Ceza
Sorumluluğu
30.1. İş tamamlandıktan ve
kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25
inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya
davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk
Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili
Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir
cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü
uygulanır.
Madde 31- Yüklenicinin
Tazmin Sorumluluğu ;
31.1. Yüklenici, taahhüdü
çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi,
verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim
eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine
getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan
sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin
ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de
uygulanır.
Madde 32- Fikri ve sınai
mülkiyete konu olan hususlar ;
Madde 33- Montaj,
işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
;
33.1. Bu madde sözleşme
kapsamı dışındadır.[39]
Madde 34- Garanti ile
ilgili şartlar ;
34.1. Bu madde sözleşme
kapsamı dışındadır.[40]
Madde 35- Hüküm
bulunmayan haller ;
35.1. Bu
sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735
sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel
hükümlere göre hareket edilir.
Madde 36- Diğer Hususlar ;
Madde 37-
Anlaşmazlıkların Çözümü ;
Madde 38- Yürürlük
39.1.
Bu sözleşme ............. maddeden ibaret olup, İlgili kurum olan idare ve
Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …/…/…….tarihinde bir
nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, yüklenicinin talebi halinde
sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı bir suretini” Yükleniciye verecektir.
EKLER:
1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi,
2) İdari Şartname,
3) Sözleşme Tasarısı,
4) Birim fiyat tarifleri (varsa),
5) Özel Teknik Şartname (varsa),
6) Teknik Şartname,
7-)Zeyilname
[1] İdarenin
adı ile Yüklenicinin adı ve soyadı veya ticaret unvanı, yüklenicinin ortak
girişim olması halinde ortak girişimi oluşturan bütün gerçek veya tüzel
kişilerin adı ve soyadı veya ticaret unvanı yazılacaktır.
[2] Elektronik
posta yoluyla bildirim yapılmasının öngörülmesi halinde, elektronik posta
adresi olarak idarenin resmi elektronik posta adresi yazılacaktır.
[3] Yüklenicinin
iş ortaklığı veya konsorsiyum olması halinde, iş ortaklığı veya konsorsiyumu
oluşturan bütün gerçek ve tüzel kişi ortakların adı ve soyadı veya ticaret
unvanı ile iş ortaklığında ortakların hisse oranları, konsorsiyumda ise
ortakların işin hangi kısmını yüklendiği belirtilecektir.
[4] Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişi yüklenicilerin veya ortak girişimin Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişi ortaklarının T.C. Kimlik Numaraları
yazılacaktır.
[5] Yerli
istekli olan yüklenicilerin Vergi Kimlik Numaraları, yabancı yüklenicilerin ise
ilgili ülke vergi kayıt bilgileri yazılacaktır.
[6] İş
ortaklığı adına pilot ortağın, konsorsiyum adına koordinatör ortağın tebligata
esas adresi yazılacak ve bu adrese yapılacak her türlü tebligatın, iş
ortaklığını veya konsorsiyumu oluşturan bütün gerçek ve tüzel kişi ortaklara
yapılmış sayılacağı belirtilecektir.
[7]
Sözleşmenin hazırlanmasında Türkçe’nin yanında başka bir dil de kullanılabilir.
Bu durumda madde metni; “Sözleşme Türkçe ve …….. olarak hazırlanmıştır. Ancak,
sözleşmenin anlaşılmasında, yorumlanmasında ve anlaşmazlıkların çözümünde
Türkçe metin esas alınır” şeklinde düzenlenecektir.
[8]
İdare, ihale edilen hizmet alımının özelliğine göre eğer varsa, açıklanmasını gerekli gördüğü diğer terimlere
ilişkin tanımlara da burada yer verecektir.
[9] Bu tanım, işin adı,
niteliği, türü ve miktarını içerecek şekilde yapılacaktır. Eğer yüklenici
konsorsiyum şeklinde bir ortak girişim ise, buraya ayrıca konsorsiyumda yer
alan her bir ortağın işin hangi kısmını yüklendiği açık bir şekilde
yazılacaktır. İdareye bağlı birimlerin ihtiyaçlarının bir merkezden yapılacak
alımla karşılanması amacıyla kısmi teklife imkan verilen ihalelerde, birden
fazla sözleşme imzalanabileceği idari şartnamede belirtilmişse, şartnamedeki
her kısma ilişkin iş tanımı ayrılarak her kısım için ayrı sözleşme
yapılabilecektir.
[10] Bu madde birim fiyat
sözleşmelere uygun olarak düzenlenmiştir. Götürü bedel sözleşmelerde bu madde
aşağıdaki şekilde düzenlenecektir:
“6.1. Bu
sözleşmenin toplam götürü bedeli………………(rakam ve yazıyla)….….….…dir”.
[11] Götürü bedel
sözleşmelerde, parantez içindeki hükme madde içinde yer verilmeyecektir.
[12]
Ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderlerinden hangisinin sözleşme
bedeline dahil olacağı burada belirtilecek ve ayrıca idari şartnamede teklif
fiyata dahil olduğu belirtilen diğer giderler buraya yazılacaktır.
[13]
İdare, varsa ihale dokümanını oluşturan diğer belgeleri burada tek tek
sayacaktır.
[14]
İdare işe başlama ve bitim tarihlerini kesin olarak belirtecekse 9.1 maddesi
aşağıdaki şekilde düzenlenecektir.
“9.1.İşe başlama tarihi ......; işi bitirme tarihi ........dir.”
[15] Niteliği itibarıyla,
gerçekleştirilmesi iklim koşullarından etkilenecek işlerde maddeye aşağıdaki
hüküm eklenecektir: “9.3. Sürenin
hesaplanmasında; havanın fen noktasından çalışmaya uygun olmayan dönemi ile resmi tatil günleri dikkate
alındığından, bu nedenlerle ayrıca süre uzatımı verilmez. 9.4. Bu işyerinde havanın fen noktasından çalışmaya uygun
olmadığı günler............................tarihleri
arasındaki ………. gündür. Ancak, işin bitiminde bu devre dikkate alınmaz ve idare
yükleniciden teknik şartları yerine getirerek işi tamamlaması için bu devre
içinde çalışmasını isteyebilir. Zorunlu nedenlerle gelecek yıllara sari hale
gelen işlerde, çalışmaya uygun olmayan devre, ödenek durumuna ve işin
özelliğine göre dikkate alınır.”
[16]
İşyeri teslimi öngörülmüyorsa “Bu madde boş bırakılmıştır” yazılacaktır.
[17] Yükleniciye
yer teslimi yapılması öngörülen hallerde bu madde aşağıdaki şekilde
düzenlenecektir:
“
Yüklenici ile İdare yetkilisi/yetkilileri arasında düzenlenen yer teslim
tutanağının imzalanmasıyla yükleniciye yer teslimi yapılmış olur. Ancak, yer
teslim tutanağında, yer tesliminin, tutanağın onaylanması halinde gerçekleşmiş
olacağının belirtilmesi halinde, tutanağın onaylandığının yükleniciye tebliğ
edildiği tarihte yer teslimi yapılmış sayılarak işe başlanır.”
[18] (1) Kesin teminat mektubunun süresi, ihale konusu
işin kabul tarihi, garanti süresi öngörülen işlerde ise garanti süresi dikkate
alınmak suretiyle idare tarafından belirlenecektir.
(2) Kesin teminat mektubu
dışındaki diğer değerlerden birinin kesin teminat olarak verilmesi halinde “Bu
madde boş bırakılmıştır.” yazılacaktır.
[19] Sözleşmede bir garanti
süresi öngörülüyorsa; “ kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı”
ibaresi yerine; “kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların yarısı, garanti
süresi dolduktan sonra kalanı” ibaresi yazılacaktır.
[20]
Sözleşmede bir garanti süresi öngörülüyorsa; “hizmetin kabul tarihine” ibaresi
yerine; “garanti süresinin bitimine”
ibaresi yazılacaktır.
[21] İdarenin bünyesinde
bulunan ve ilgili mevzuatı gereği ödeme yapmaya yetkili kılınmış, ödeme
saymanlığı veya bu nitelikteki yetkili bir yer belirtilecektir.
Götürü bedel
sözleşmelerde, parantez içindeki hükme yer verilmeyecektir.
[22]
Ödeme planı ve şartları, Genel Şartnamenin “Hakedişler ve Ödeme” başlıklı
Yedinci Bölümünde birim fiyat / götürü bedel sözleşmeler için öngörülen usul ve
esaslar çerçevesinde işin niteliğine göre İdarece belirlenecektir.
[23]
Avans verilmeyecekse
“verilmeyecektir” yazılacak; avans verilecekse “verilecektir” yazılarak
aşağıdaki hükümler madde metnine ilave edilecektir:
“13.2.İşe
başlandıktan ve iş programı İdarece onaylandıktan sonra, Yüklenicinin yazılı
isteği üzerine, verilecek avansla aynı miktardaki
(iş programında öngörülen hakediş ödemeleri üzerinden hesaplanan avans
mahsubunun bitiş tarihine süreli) teminat mektubu veya Hazine Müsteşarlığınca
ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen
belgeler karşılığında; sözleşmenin yürütülmesi için gerekli olan ekipman, tesis,
malzeme ve nakliye giderleri için, sözleşme bedelinin….....(İdari
Şartnamedeki oran yazılacaktır).....................si tutarında avans verilecektir.
13.3. Yüklenicinin
avans karşılığı vereceği teminatın,
teminat mektubu olması halinde bu teminat mektubu; Kamu İhale Kurumu
tarafından belirlenen kapsam ve şekle uygun olacaktır.
13.4. Avansın
muhtelif sebeplerle zamanında ödenmemesinden dolayı Yüklenici İdareden hiçbir
surette süre uzatımı, tazminat ve benzeri taleplerde bulunmamayı taahhüt eder.
13.5.Yüklenicinin
avans almak için İdareye yapacağı yazılı müracaatında bu avansın yukarıdaki
amaca uygun olarak kullanacağını bu avansı tahsis edeceği hususlara ait miktar
ve tutarları ve itfa tarihlerini bildirmesi ve avans hükümlerine uyacağını
taahhüt etmesi şarttır.
13.5.1Yüklenici
aldığı bu avansı, bildirdiği yerlere sarf ettiğini gösteren fatura ve benzeri
geçerli belgeleri en kısa zamanda İdareye verecektir.
13.5.2 İdare, iş
programının aksaması veya avansın şartlara uygun sarf edilmemesi veya makul bir
süre içerisinde işe başlanılmamış olması hallerinde, mahsubu yapılmamış avansı
veya bakiyesini bu halleri takip eden ilk hakedişten defaten kesmeye, bu
yetmediği veya hakedişi bulunmadığı takdirde avans teminatını nakde çevirmeye
her zaman yetkilidir.
13.6.Avans mahsubu
aşağıda yazılı esaslar dahilinde yapılır.
13.6.1. Avans mahsup
oranı, avans verilme oranının %......(İdari Şartnamedeki oran yazılacaktır).........
fazlasıdır.
13.6.2. Avans, verildiği tarihten itibaren her bir hakediş tahakkuk
tutarına avans mahsup oranı uygulanarak, hakedişlerden kesinti yapılmak
suretiyle mahsup edilir. Mahsup edilen miktar kadar avans teminatı iade edilir.
Eğer varsa avans bakiyesi son geçici hakedişten yüzde oranına bakılmaksızın
tamamen kesilir.
13.6.3.Hakediş tutarı yetmediği takdirde farkı, avans teminatından
karşılanmak suretiyle mahsup edilir. İşin tasfiye edilmesi halinde,
Yüklenici tasfiye kabul tarihinden
itibaren bir ay içerisinde avans bakiyesini nakden ödemek zorundadır. Bu müddet
sonunda ödeme yapılmadığı takdirde avans bakiyesi, avans teminatından
karşılanmak suretiyle mahsup edilir.
13.7 Verilen avans hiçbir surette başkalarına devir veya temlik
edilemez.”
[24] (1) İdari Şartnamede
fiyat farkı hesaplanmasının öngörüldüğü durumlarda; bu maddede yürürlükteki
fiyat farkı kararnamesi hükümlerine göre fiyat farkı hesaplanacağı
belirtilerek, fiyat farkı kararnamesinin ekinde yer alan esasların ilgili
hükümleri çerçevesinde gerekli düzenleme burada yapılacaktır..
(2) İdari Şartnamede fiyat farkı hesaplanmasının öngörülmediği durumlarda “Bu sözleşme
kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır.” ibaresi
yazılacaktır.
[25] İdarelerin, işin özelliği nedeniyle idari
şartnamede, yüklenicinin alt yüklenici çalıştırmasını öngörmedikleri işlerde bu
maddeye bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacağı ve işlerin tamamının
yüklenicinin kendisi tarafından yapılacağı hususu açıkça yazılacaktır. Alt
yüklenici çalıştırılmasına izin verilmesi halinde ise, maddeye İdarenin izin
verdiği alt yüklenicilerin listesi ve yapacakları iş bölümleri ile bu alt
yüklenicilerin çalıştırılması ve sorumlulukları bakımından Hizmet İşleri Genel
Şartnamesindeki hükümlerin uygulanacağı hususu yazılacaktır.
[26] Bu
madde aşağıda belirtilen açıklamalara uygun olarak İdare tarafından
düzenlenecektir:
(1)
Kısmi kabul öngörülmeyen işlerde, yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi
durumunda, İdare tarafından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak
gecikilen her takvim günü için kesilecek ceza miktarı sözleşme bedelinin %
1’ini geçmemek üzere oran olarak belirtilecektir. Ancak, gecikmeden kaynaklanan
aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735
sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek
kalmaksızın sözleşmenin idarece feshedilebileceği, sözleşmenin feshedilmemesi
halinde ise sözleşme bedelinin % 1’ini geçmemek üzere idarece bu maddede
belirlenecek oranda ceza uygulanacağı hususuna maddede yer verilecektir.
(2)
Kısmi kabul öngörülen işlerde, yüklenicinin işin kısmi kabule konu olan kısmını
süresinde tamamlamaması durumunda, İdare tarafından en az on gün süreli yazılı
ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için kesilecek ceza miktarı süresinde
tamamlanmayan kısmın bedelinin % 1’ini geçmemek üzere oran olarak
belirtilecektir. Ancak, gecikmeden kaynaklanan aykırılığın işin niteliği gereği
giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin
(b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin idarece
feshedilebileceği, sözleşmenin feshedilmemesi halinde ise sözleşme bedelinin %
1’ini geçmemek üzere idarece bu maddede belirlenecek oranda ceza uygulanacağı
hususuna maddede yer verilecektir.
(3)
Kısmi kabul yapılıp yapılmayacağına bakılmaksızın; işin özelliği gereği sürekli
tekrar eden işlerde, işin tekrar eden kısımlarının sözleşmeye uygun olarak
gerçekleştirilmemesi halinde, idarece her bir aykırılık için ayrı ayrı
uygulanmak üzere kesilecek ceza miktarı sözleşme bedelinin % 1’ini geçmemek
üzere oran olarak belirtilecektir. Ayrıca, bu aykırılıkların ardı ardına veya
aralıklı olarak gerçekleştirilmek suretiyle belli bir sayıya ulaşması
durumunda, yukarıda öngörülen ceza uygulanmakla birlikte 4735 sayılı Kanunun 20
nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin
feshedileceği hususu ile sözleşmenin bu şekilde feshedilebilmesi için gerekli
olan aykırılık sayısı (iki veya daha fazla) idarece belirlenerek bu maddede
yazılacaktır. Ancak ağır aykırılık hallerinde, bu aykırılık halleri maddede
belirtilmek kaydıyla, aykırılık bir defa gerçekleşmiş olsa dahi yukarıda
öngörülen şekilde sözleşmenin feshedilebileceği hususuna da idarece gerek
görülmesi halinde bu maddede yer verilecektir.
(4)
İşin tamamının ya da kısmi kabule konu olan kısmının süresinde bitirilmemesi
veya işin tekrar eden kısımlarının sözleşmeye uygun olarak gerçekleştirilmemesi
halleri hariç, idarece gerek görülüyorsa diğer sözleşmeye aykırılık hallerinin
neler olduğu belirlenecek ve bu aykırılıkların gerçekleşmesi durumunda İdare
tarafından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü
için kesilecek ceza miktarı sözleşme bedelinin % 1’ini geçmemek üzere oran
olarak belirtilecektir. Ancak, söz konusu aykırılığın işin niteliği gereği
giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin
(b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin idarece
feshedilebileceği, sözleşmenin feshedilmemesi halinde ise sözleşme bedelinin %
1’ini geçmemek üzere idarece bu maddede belirlenecek oranda ceza uygulanacağı
hususuna maddede yer verilecektir.
(5)
İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarının, hiçbir durumda, sözleşme
bedelinin % 30’unu geçmeyeceği hususu da bu maddede belirtilecektir.
[27] Birim fiyat sözleşmelerde
söz konusu hüküm yazılır.
[28] İşin niteliği ve
özelliğine göre, Kontrol Teşkilatının görev ve yetkilerine ilişkin olarak İdare
tarafından bu maddede farklı bir düzenleme öngörülebilir.
[29]İşin
yürütülmesi sırasında Yüklenici ile birlikte Kontrol Teşkilatı tarafından
tutulması öngörülecek kayıt ve tutanaklar işin niteliğine göre Genel
Şartnamedeki usul ve esaslar çerçevesinde burada düzenlenecektir.
[30]
Kısmi kabul öngörülüyorsa, işin hangi kısımlarının hangi tarihlerde tamamlanmış
olması gerekeceği belirtilecektir. Kısmi kabul öngörülmemişse bu maddeye “madde
boş bırakılmıştır.” yazılacaktır.
[31] İş süreklilik gösteren
bir mahiyette ise maddeye “Kontrol Teşkilatı ile Yüklenicinin, işin yapılmasına
ilişkin olarak hizmetin ifa edildiği dönemler itibariyle birlikte tutacakları
kayıtlar, işin o dönem içerisinde yapılan kısmının teslimi anlamına gelir.
Ancak Yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina
ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu
Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır” ibaresi eklenecektir.
[32] Kabul süresinin, işin
kabule elverişli şekilde idarece teslim alınmasından itibaren kaç iş günü
olacağı burada belirtilecektir.
[33] Eğer alınan hizmet ile
ilgili bir garanti süresi öngörülüyorsa, işin kabulüne ilişkin özel
düzenlemeler madde metnine eklenecektir.
[34] İşin ve/veya
işyerlerinin yüklenici tarafından sigortalattırılması isteniyorsa bu
sorumluluğun da yükleniciye ait olduğu hususu burada belirtilecektir.
[35] 21.1. maddesinde işin
ve/veya işyerlerinin yüklenici tarafından sigortalattırılacağı belirtilmişse,
işin nitelik ve özelliğine göre, sigorta türleri ile teminat kapsam ve
limitleri tereddüde yer bırakmayacak şekilde burada belirtilecektir. İdare
tarafından 21.1. maddesinde işin ve/veya işyerlerinin yüklenici tarafından
sigortalattırılmasına ilişkin bir düzenleme yapılmaması halinde ise 21.2.1.
maddesine “Bu madde boş bırakılmıştır” yazılacaktır.
[36]
Yüklenici, gerçek veya tüzel tek bir kişi ise buraya; 4735 sayılı Kanunun 17
nci maddesine göre hareket edileceği yazılacak, yüklenici eğer ortak girişim
ise iş ortaklığı veya konsorsiyum olmasına göre aynı kanunun 18 inci maddesine
uygun olarak bu madde düzenlenecektir.
[37] Madde Birim Fiyat
Sözleşme yapılması öngörülen hizmet alım ihalelerine göre düzenlenmiştir. Götürü
Bedel Sözleşme yapılması öngörülen hizmet alımı ihalelerinde bu madde aşağıdaki
şekilde düzenlenecektir:
“Bu ihalede 4735 sayılı
Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi
yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle
tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek
giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile
sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i
ödenir.”
[38]
İdare, sözleşme hükümleri çerçevesinde yürütülen hizmetin konusu olan veya
hizmetin ifası sırasında veya ifası nedeniyle meydana getirilen ve Genel
Şartnamede belirtilen veya bu türden fikri ve sınai mülkiyet konusu olan
haklardan hangisi veya hangilerine, ne kadar süreyle ve ne gibi şartlarla sahip
olacağını tereddüde yer bırakmayacak şekilde burada düzenleyecektir.
[39]
İhale konusu hizmet alımlarında, montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım-onarım,
yedek parça gibi destek hizmetlerine ihtiyaç duyulması halinde bunlara ait
şartlar ayrıntılı olarak burada belirtilecektir.
[40]
Alınan hizmet ile ilgili olarak eğer bir garanti söz konusu ise; garanti süresi
ve garanti ile ilgili diğer hükümlere bu
maddede yer verilecektir.
[41]İdarelerce,
bu Tip Sözleşmede hüküm bulunmayan hallerde, ihale dokümanına, 4734 ve 4735
sayılı Kanun hükümlerine ve bunlara ilişkin olarak Kamu İhale Kurumu tarafından
yayımlanan Hizmet İşleri Genel Şartnamesi ile diğer düzenleyici mevzuata ve
emredici hukuk kurallarına aykırı olmamak ve bu Tip Sözleşme hükümlerinde
değişiklik yapmamak ya da sonuçlarını ortadan kaldırmamak üzere, işin
özelliğine göre sözleşmelerde bu başlık altında bir ya da birden fazla maddeyi
içerecek şekilde madde numaraları teselsül ettirilerek başka düzenlemelere yer
verilebilir.
[42] a) Sözleşmenin yürütülmesi sırasında taraflar
arasında doğabilecek anlaşmazlıkların esas olarak Türk Mahkemelerince
çözümlenmesi öngörülecektir. Bu durumda madde metni aşağıdaki şekilde
düzenlenecektir:
“37.1. Bu
sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın
çözümünde .....................(İdarenin bulunduğu yer mahkemesi
yazılacaktır)………....mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.”
b) Uluslararası katılıma açık şekilde
yapılan ihalelerde, sözleşmenin yürütülmesi sırasında taraflar arasında
çıkabilecek anlaşmazlıkların çözümüne
ilişkin olarak milletlerarası tahkim öngörülmesi halinde buraya aşağıdaki metin
yazılacaktır:
“37.1. 4686 sayılı Milletlerarası
Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 inci fıkrasının 1 nolu bendinde sayılan
hallerin dışındaki tüm durumlarda;
37.1.1. Bu
sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın
çözümünde .....................(İdarenin bulunduğu yer mahkemesi
yazılacaktır)………....mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.”
37.2. 4686 sayılı
Milletlerarası Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 inci fıkrasının 1 nolu
bendinde belirtilen hallerin varlığında;
37.2.1. İdare ve
Yüklenici arasında karşılıklı müzakere yolu ile giderilemeyen her türlü fikir
ayrılığı ile sözleşme kapsamındaki hükümlerin tatbiki, yorumlanması ve benzeri
konulara ilişkin anlaşmazlıklar
(sözleşme hükümlerine göre İdarenin re’sen hareket etme ve karar verme
yetkisine haiz olduğu haller hariç olmak üzere) 21.06.2001 tarih ve 4686 sayılı
Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre çözülecektir.
37.2.2.
Tahkim heyeti üç hakemden oluşur. Taraflardan her biri birer hakem seçer ve bu
iki hakem de otuz gün içinde üçüncü
hakemi belirler. Taraflardan biri, diğer tarafın Noter vasıtasıyla gönderilen
bu yoldaki talebin kendisine ulaşmasından itibaren otuz gün içinde hakemini
seçmez veya tarafların seçtiği iki hakem seçilmelerinden sonraki otuz gün
içinde üçüncü hakemi belirleyemezler ise; gerek ikinci hakem gerekse üçüncü
hakem, taraflardan birinin talebi üzerine …......(İdarenin bulunduğu yer
yazılacaktır) .......... Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından seçilir. Üçüncü
hakem başkan olarak görev yapar.
37.2.3.
Anlaşmazlığın esasına ilişkin maddi hukuk kuralları Türk hukukuna tabi
olacaktır. Tahkimin dili Türkçe’dir. Tahkim yeri, ............. (İdarenin
bulunduğu yer yazılacaktır) ........................’dır. Yetkili mahkeme
................... (İdarenin bulunduğu yer yazılacaktır) ………… Asliye Hukuk
Mahkemesi’dir.
37.2.4. İdare veya
Yüklenici tarafından hakeme başvurulmuş olması halinde dahi, Yüklenici işlere
devam etmek ve işin yürütülmesine ilişkin olarak İdarece alınacak kararlara
uymak zorundadır.”
[43]
İdare, sözleşmenin notere tescili ve onaylatılmasını öngörmesi halinde
aşağıdaki metni yazacaktır.
“38.1. Bu sözleşme noter tarafından
onaylanıp tescil edildiği tarihte yürürlüğe girer.”
[44]
Yüklenici tarafından sözleşmenin birden fazla nüsha olarak düzenlenmesi talep
edilirse madde metni aşağıdaki şekilde düzenlenecektir:
“39.1. Bu sözleşme .............
maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup
anlaşıldıktan sonra ..…/…/……tarihinde imza altına alınmış, …….. nüshası
İdarede muhafaza edilerek ……... nüshası
da yükleniciye verilmiştir.”
[45] İhale
yetkilisinin adı-soyadı ve unvanı yazılacaktır.
[46] Yüklenicinin (tüzel kişi olması halinde
yetkili temsilcisinin) veya yetkili vekilin adı-soyadı/ticaret unvanı;
Yüklenicinin ortak girişim olması halinde, bütün ortakların (ortağın tüzel kişi
olması halinde ortağın yetkili temsilcisinin) adları ve soyadları yazılacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder