İNTERNET
YOLU İLE SATIŞ (MARKETİNG) SÖZLEŞMESİ
Madde
1- Taraflar;
1.1. Satıcı
Unvanı :
Adresi :
Telefon :
Faks :
E-mail :
1.2. Alıcı
Adı - soyadı/Unvanı :
Adresi :
Telefon :
E-mail :
Madde
2- Konu;
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait www. … .com
internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri
ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri
Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Madde
3- Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri;
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü,
miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat
adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir.
Alınan Ürün/Ürünler : ; … adet
Toplam Satış Bedeli :
…. -TL
Ödeme Şekli :
Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti :
… -TL
Madde
4- Sözleşme Süresi;
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih
olan ../../.... tarihidir. Sözleşme, taraflardan birisinin istemi üzerine tek
taraflı olarak ... gün öncesinden yapılacak yazılı bildirimi ile feshedilinceye
kadar devam eder.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen,
tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin
ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını
kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş,
terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim
ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir.
Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı
olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu .. (…) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin,
tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde
5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri;
5.1.
Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri uyarınca
sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine
getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük
kişiler www. … .com’ dan alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede
belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak satıcı, alıcı
tarafından yaşının yanlış yazılmasından dolayı hiçbir şekilde sorumluluk kabul
etmez.
5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www. … .com sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı,
internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet
sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat
hatalarından sorumlu değildir.
5.3. www. … .com’ dan kredi kartı (Visa,
MasterCard) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Bir hafta içinde
havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen
andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile
görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
5.4. Satıcı,
genel toplum ahlakına aykırı olan, ilgili resmi kurumlarca şiddet içerdiği
tespit edilen ürünleri satışa sunmayacaktır.
Madde 6-
Alıcının Hak ve Yükümlülükleri;
6.1. Alıcı,
sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine
getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. Alıcı,
sipariş vermekle birlikte sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını kabul ve
taahhüt eder.
6.3. Alıcı,
www. … .com internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış
fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi
olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.4. Bir
önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, olası
durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www. … .com
sipariş/ödeme prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı,
aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve
ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade
etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde
7- Sipariş/Ödeme Prosedürü;
Sipariş: Alışveriş sepetine eklenen
ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları)
tarafınızca onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme
alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili
gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Siparişlerin tedarik, ödeme ve teslimat sürecinin aksamaması
için Sipariş Onay maili müşteri tarafından mutlaka beklenmelidir. Süreçteki
herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı sorunlarından kaynaklanan
problemler müşteriye telefon/faks/e-mail yoluyla mutlaka bildirilir. Gerekli
hallerde müşteriden bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme
alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli
tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) hesaplarımıza ulaştığını
belirlediğimiz andır.
İstisnai bir durumda olsa, eğer ürün stok problemi ile
karşılaşılırsa müşteri hemen bilgilendirilir, müşterilerinin arzusu
doğrultusunda yeni bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi
beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Ödeme: www. … .com’da, internet
ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen müşterilerimize, taksit
olanaklarından da faydalanabileceği faks emri ile sipariş (mail order) ya da
nakit havale ile sipariş imkanları da sunulmuştur. Havale ile ödemede size en
uygun bankayı seçip havalenizi yapabilirsiniz. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme
tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin
Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Diğer ödeme araçları için çalışmalarımız devam etmektedir.
Bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal
edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin)
hesaplarımıza ulaştığını belirlediğimiz andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki
gibi belirtilmeyen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün
bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı'nın kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla ürünün … gün içinde Satıcı'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde
nakliye giderleri Alıcı'ya aittir.
Bir önceki paragrafa bağlı olarak Alıcı, ürün nakli ve
teslimat koşullarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan
uyarıların olduğu www. … .com Sevkiyat/Teslimat Prosedürü bilgilerini okuyup
bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan
eder.
Madde
8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü;
Sevkiyat: Sipariş onayı mailinizin
gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler anlaşmalı olduğumuz …Kargo ve/veya …
Kargo Şirketine verilir.
Teslimat: Ürün/ürünler anlaşmalı
olduğumuz … Kargo ve/veya … Kargo ile adresinize teslim edilecektir. Teslimat
süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden sonra …. içi en geç … işgünü, ….
dışına en geç … iş günüdür. Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı
yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin hafta bir gün teslimat yaptığı bölgelerde,
sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar
ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir.
Ürün, Alıcı'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya
Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden www. …
.com sorumlu tutulamaz.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri için müşteri hizmetlerine telefon ya da e-mail
yoluyla ulaşılması halinde, şirket yetkilileri konu ile hemen ilgilenip,
gerekli çözümü sağlayacaktır.
Teslimat problemleri yaşanmaması için sevkiyat bilgilerini
tam ve eksiksiz doldurmanız, teslimat yapılacak adreste bulunmanız önemle rica
olunur.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar
görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak
tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı
görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini
kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı
müşteride vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo
Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul
edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla
birlikte en kısa zamanda www. … .com Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
Müşteri Hizmetlerimiz, sorunun çözülmesi için hemen harekete geçecektir.
Alıcı, ürünün tesliminden sonra ortaya çıkabilecek Cayma
Hakkı, Cayma Hakkının Uygulama Koşulları, arızalı ürün, ürün kurulum, teknik
destek ve servis konularının yer aldığı www. … .com Ürün İade/Garanti ve Servis
Prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Madde
9- Ürün İade/Garanti ve Servis Prosedürü:
Ürün Kurulumu: Alınan ürün özel bir
kurulum gerektirdiği takdirde fatura ile ayrıca belirtilen ürün teknik destek
numaralarından bilgi alabilir, teknik destek görebilirsiniz. Kurulum ile ilgili
özel durumları ve istekleri müşteri hizmet hattı telefonları ve e-mailinden
şirketimize iletebilirsiniz.
Ürün İade: Sehven alınan her ürün
için genel iade süresi … gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış,
kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. (Ürünün
tekrar satılabilir olma durumunu bozmadan neden belirterek iade edilmesi
mümkündür) İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır. Üründe ve ambalajında
herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair
durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki
hali ile iade edilememesi halinde ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Özellikle sarf malzemesi olan toner, drum, kartuş gibi ürünlerin alımında yanlışlık
yapılmamasına çok dikkat edilmelidir.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri
hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilmesi bilgisi, www. … .com yetkilileri tarafından müşteriye
iletilir. Bu görüşmeden sonra iade formu ile birlikte adresinize teslimatı
yapan Kargo şirketi ile ürünü, ürün faturasını şirketimize ulaştırmanız
gerekmektedir. Tarafımıza ulaşan ürün belirtilen koşulları sağladığı takdirde
iade olarak kabul edilir, ödemesi kredi kartınıza/hesabınıza yapılır. Kredi
Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili
bankanın tasarrufundadır. Ürün kusurlu olması durumunda iade koşulları, garanti
koşulları bölümünde belirtilmiştir.
Garanti Koşulları: Alınan
ürünlerin garanti bilgileri müşteri tarafından alımdan önce dikkat edilmelidir.
Yerinde servis ve bakım garantisi verilmeyen bir ürün için yerinde servis
hizmeti istendiğinde, çeşitli zorluklar ve memnuniyetsizlikler doğmaktadır. Bu
gibi durumların yaşanmaması en hassas olduğumuz konudur. Aldığınız ürünlerin
garanti koşulları ithalatçı/üretici firma tarafından sağlanmaktadır. Ürünlerle
gelen ürün kılavuzlarını mutlaka okuyunuz ya da ürün faturası ile gelen teknik
destek danışma hattını arayıp bilgi alınız.
Ürün kusurlu olması ya da arıza durumunda ürün faturanızla
birlikte ürün teknik servislerine başvurmanız halinde, garanti koşulları
kapsamında gerekli hizmeti müşteri yerinde ya da servis noktalarında
alabilirsiniz. Ürün için size en yakın servis noktasına ulaşmak için faturanız
ile gelen ya da sitemizde ilan edilen numaraları aramanız yeterlidir. Garanti
kapsamında ürün arızasının giderilememesi durumunda, ürünün yenisi ile
değişimi/muadil başka bir ürünün temin edilmesi gibi konular ithalatçı/üretici
firma sorumluluğundadır. www. … .com, ithalatçı/üretici firma tarafından
müşteriye verilen yeni/muadil ürünün tesliminde, gerektiği takdirde yeni
evraklar tanzim etme ve/veya isteme, gerekli hallerde kargo bedeli alma hakkını
saklı tutar.
Madde 10-
Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri;
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık
halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen
değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı'nın veya Satıcı'nın yerleşim
yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm
koşullarını kabul etmiş sayılır. .../…/…
SATICI ALICI
…
TİC. LTD. ŞTİ. Adı/Soyadı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder